januar 29, 2011

Som at få smidt en skidtspand i hovedet

Islamisme

Jeg er så vred. Jeg deltog i demonstrationen mod Hizb ut-Tahrir foran Den Sorte Diamant den 21. januar, og jeg er stadig ikke kommet mig over min vrede. Tværtimod bliver jeg mere og mere rasende i disse dage, hvor et nyt hold unge danske mænd og kvinder sendes til Afghanistan for at kæmpe imod Taleban og alt, hvad den usle og formørkede samling banditter repræsenterer af vold, undertrykkelse og terror.

Dér stod vi en kold januaraften, demonstranter fra hele det politiske spektrum – unge og gamle, politikere, ministre, soldater og ganske almindelige mennesker som jeg selv, og så Hizb ut-Tahrirs tilhængere gå forbi os og ind til møde i Den Sorte Diamant. Et af vores væsentligste symboler på åndsfrihed, viden og dansk kultur.

Og det var som at få smidt en skidtspand i hovedet, for er der noget, Hitb ut-Tahrir foragter og ønsker at udslette, så er det åndsfrihed, viden og dansk kultur, og derfor var både mødet i Den Sorte Diamant og vi, der demonstrerede imod dem, en stor sejr for Hizb ut-Tahrir: De grinede hele vejen ind i Dronningesalen, ad kønsopdelte indgange og med kvinderne på de bagerste rækker, mens tæppet gik for slet skjulte opfordringer til at slå danske soldater ihjel og indføre kalifatet i Danmark.

Ikke desto mindre var det både rigtigt og vigtigt, at vi viste vores foragt for dem: Vi har pligt til at sige fra over for dem. der vil undergrave og ødelægge vores land, vores værdier og vores samfund.

I går torsdag sendte en god bekendt sin 19-årige søn af sted til Afghanistan for at kæmpe. Herhjemme er jeg vidne til, at islamister indtager vores kulturinstitutioner.

Jo, jeg er rasende. Og jeg ønsker hver eneste tilhænger af Hizb ut-Tahrir tilbage til de usle steder, de kommer fra.

Aia Fog, folketingskandidat (DF).


Kilde: Vestjyske





Forbyd dem

Det er ingen hemmelighed, at noget af det, der kendetegner det frie danske samfund, er vores ret til ytringsfrihed. Men skal denne fundamentale ret være ubegrænset, eller burde samfundet sætte nogle begrænsninger for at sikre borgerne i almindelighed og samfundet i særdeleshed?

Den debat er atter blusset op, efter at den kontroversielle islamiske gruppe Hizb ut-Tahrir i fredags holdt deres meget omtalte Afghanistan møde i København.

Men burde Hizb ut-Tahrir overhovedet have lov til at udbrede deres mørkesyn i Danmark? Mit svar er ganske enkelt: NEJ! Et forbud ville være til gavn for danskere og Danmarks sikkerhed.

Henrik Kostow
teolog og foredragsholder

Kilde: Vestkysten