februar 02, 2011

Frihed, lighed og broderskab - men er der lighed, er der ingen frihed!


Fornylig sludrede jeg med en barndomsveninde om nu og dengang.

”Min mormors hjem var smykket med gedigent kunsthåndværk," fortalte hun, ”og jeg husker, at jeg  som lille pige undertiden bladrede i en af hendes kunststudiebøger med afbildninger af mennesker i mange forskellige stillinger. Der var ligesom lagt en tåget plet på nogle af dem. Viktorianske figenblade!!! Det sagde ikke mig lille pige noget, men jeg kom i tanker om det nu, da jeg i Aftonbladet læste den absurde snak om ”Børnehaven uden køn” på Södermalm i Stockholm: 

Fra en overleveret viktoriansk tids grøft med Ikke se-Ikke høre-Ikke tale og datidens lumre herreværelseshistorier kastedes vi badus ned i en anden grøft, hvor man snagede og ragede og intet var ”helligt” og pænt. Den grøft blev gravet af venstreextreme sexfixerede psykologer og pædagoger. Sexfixeringen slog over i perversiteter: Det glade ”Hurra for den lille forskel” blev gemt i et tågeslør i et tåbeligt forvrøvlet forsøg på ligestillet ensartethed ligesom i kunstbogen fra den  viktorianske tid.



Børnehaven uden køn




Publicerad: 2011-01-29
Webbadress: http://www.aftonbladet.se/wendela/article8483610.ab