december 01, 2014

Af helve,,

Niels Helveg Petersen mødtes hemmeligt med islamister under Muhammed-krisen !!

http://denfrie.blogspot.dk/2014/12/niels-helveg-petersen-mdtes-hemmeligt.html

Dette er altså en tidligere dansk udenrigsminister, der over for landets fjender underløber vor grundlovsfæstede ytringsfrihed. MVH, Ole G.



Jeg har fået læst Ahmed Akkari ‘s bog Min afsked med islamismen – Muhammedkrisen, dobbeltspillet og kampen om Danmark, og jeg vil de kommende uger citere fra bogen. Her en passage fra bogen om tidligere udenrigsminister Niels Helveg Petersens hemmelige møde med danske islamister:

"Kort efter at jeg var blevet talsmand (for Arbejdsgruppen, red.), gik det op for mig, at vi i Arbejdsgruppen ikke var de eneste i Danmark, der spillede dobbeltspil i sagen om tegningerne (Muhammed-tegningerne, red.). Det samme gjorde flere ledende politikere. På overfladen forsvarede de Jyllands-Postens ret til at bringe tegningerne og kritiserede kampagnen mod avisen, men i det skjulte plejede de forbindelser til Arbejdsgruppens medlemmer.

En af de mest prominente politiske kontakter var De Radikales tidligere udenrigsminister Niels Helveg Petersen. Islamisk Trossamfund gik i dialog med partiets lokalafdeling i Odense, og ad den vej blev der arrangeret et møde. Det foregik i et undervisningslokale i en muslimsk forening, uden at nogen udenforstående blev orienteret.

Udadtil stod de fleste danske politikere sammen i forsvaret af ytringsfriheden og kritikken af vores kampagne, og måske derfor indskærpede de fynske radikale, at denne dialog skulle foregå i hemmelighed.

”Siden den borgerlige regering kom til, har de danske muslimer været under angreb. Jyllands-Postens tegninger er udtryk for en generelt fjendtlig stemning, og de skulle aldrig have været trykt,” sagde Helveg den dag, mødet var kommet i stand.

Jeg var overrasket over det, der umiddelbart lød som en entydig støtte til vores sag.

Som talsmand var jeg blevet udpeget til at føre ordet for Arbejdsgruppen, og nu sad jeg ansigt til ansigt med den kendte politiker. Han brugte adskillige minutter på at kritisere trykningen af tegningerne og behandlingen af muslimer i Danmark, inden han skiftede fokus og opfordrede os til at opgive konflikten."


(Side 322)


Spydpigen frågar:
Är det inte Radikal Vänster vissa "udflippede" krafter i Danmark brukar att rösta på?