oktober 19, 2016

Alt for sandt


18. okt. 2016 - kl. 19:54
Derfor slettede EB min artikel om muslimers voldtægter: For sandfærdigt til journalistik

Af:Nicolai Sennels

(Foto: Screen shot fra politiken.dk)

Artiklen er skrevet af en Ekstra Bladet bruger. Anmeld?
Forleden slettede Ekstrabladet mit online-indlæg på Folkets Røst om muslimers bortførsler og voldtægter af danske piger.

EBs debatredaktør Thomas Harder udtaler om mit indlæg, at "det [var] rene fakta, der var fremme."

Der er da heller ingen kritikere af artiklen, som har kunnet fremvise eksempler (på) usandheder i indlægget.

Den ubekvemme sandhed

Problemet var da heller ikke, at de data og den forskning jeg havde fremlagt, var forkert.
De beskriver nøgtern, hvordan eksperter fortæller, at muslimer i England har misbrugt op mod en million ikke-muslimske piger.

Om at antallet af voldtægter i Danmark er steget med hele 163 procent siden Venstre-regeringen "straks-åbnede" grænserne for muslimsk indvandring.
Og om en 17-årig og en 18-årig dansk pige, som forleden blev forsøgt bortført i biler af muslimske voldtægtsmænd.

For sandt til at en journalist kunne have skrevet det

Lektor ved Roskilde Universitet Mads Kæmsgaard Eberholst fortæller i Politiken, hvad han mener, der er galt med mit indlæg: "det er så svært at afkode, at det ikke er en journalist, som har skrevet indlægget."

Problemet var altså, at det kunne se ud som om en journalist for én gangs skyld har skrevet noget sandt om de negative sider muslimsk indvandring.

Den slags kan journalister selvfølgelig ikke have hængende på sig.

Derfor beordrede EBs chefredaktør Poul bange-for-at-trykke-Muhammed-tegningen Madsen artiklen slettet.

Vi journalister siger sandheden...

Herhjemme knækkede jeg sammen af grin, da ovenstående årsag til sletningen kom frem i Politiken.

Og det bliver bare mere og mere morsomt: Den ene journalistiske ekspert efter den anden fortæller med dybe rynker i panden om, hvor vigtigt det er, at aviserne kun udgiver "journalistisk sandhed".

Jeg væltede næsten ned af stolen af grin, da jeg læste det. Journalistisk sandhed...?? Den var sgu go'!

Nej, helt alvorligt, mit velmente råd til jer aviser: Hvis I vil undgå flere fyringsrunder, fordi folk ikke stoler på jer, så begyndt at rapportere fra virkeligheden - uden filter.

I kan starte med at interviewe nogle af de voldtagne piger, istedet for at gøre de indvandrede forbrydere til ofre for "fattigdom" eller "racisme".

Men det gør I jo nok ikke, for det kunne jo få endnu flere vælgere til at stemme på de "forkerte" partier...

18. okt. 2016 kl. 19:54